Ranunculus repens – piciorul-cocoșului târâtor

21 mai 2024. Pe culmea dintre Budești și Cavnic, o seară însorită. Era destul de plin locul de plantele astea cu flori galbene. Pe baza pozelor, Sabin Bădărău consideră că este Ranunculus repens; de altfel, tot la specia asta mă gândeam și eu, doar că nu îmi place să mă hazardez în domeniul botanicii, la determinarea de specii, că știu cam ce vagi sunt cunoștințele mele în ceea ce le privește. În maghiară se numește kúszó boglárka, în engleză se numește creeping buttercup; ambele aceste denumiri fac referire la caracterul târâtor al speciei. În română, piciorul cocoșului este o denumire a mai multor specii, la grămadă, de asta cred că e nevoie de ceva clarificare în denumirea lui Ranunculus repens. Deși sună un pic ciudat, cred că e adecvat să se numească piciorul-cocoșului târâtor.

Acest articol a fost publicat în Maramures, Plante. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un comentariu