Film: Oieritul în Munții Făgăraș

Un film de 5 minute postat pe youtube la 10 iunie 2018. Deci, în urmă cu doi ani. Azi, 21 iunie 2020, filmul are 129.526 vizionări. Culmea este că din punct de vedere tehnic filmul este la limită (sau mai jos), în sensul că materialul a fost filmat cu o cameră Sony mică, un handycam HD care nu se compară cu echipamentele de filmare serioase. Dar atmosfera locurilor, autenticitatea oierului din interviu, lipsa de regizare care să artificializeze pompos realitatea… toate acestea au contribuit cumva la un mic film care a devenit destul de atractiv.

 

Întrebarea este la ce te poți aștepta la un film de acesta eco, un fel de reportaj despre câte un subiect mai mult sau mai puțin vag. Faza că ajunge imediat la 130 de mii de vizualizări – în doi ani și ceva, arată cam pe unde se poate poziționa o astfel de realizare video. Nu prea se poate determina cauza pentru care un video mult mai bine realizat, mult mai interesant prin viziunea asupra unui subiect mai special… poate să rămână la 10 vizualizări. 10. Pe ce bază ajunge la doar 10 oameni? Și de ce acesta este la 130.000? Pe același canal. Poate că o diva oarecare își cumpără niște cizme noi și face un video care ajunge la 10 milioane de vizualizări în prima săptămână. Cam acesta este lumea online în care ne aflăm. În acest tip de situație se face și promovarea valorilor naturale, educația ecologică, bazată pe niște resurse umane, tehnice și financiare care de cele mai multe ori sunt ca praful de pe tobă. Nu ne putem compara cu resursele investite în orice videoclip a unei trupe rap/ hip hop, resursele aflate la dispoziție pentru crearea marilor producții cinematografice, numărul de fani ai divelor de toate felurile, fluxurile mass media deținute de tot felul de grupuri de interese – dar concurăm cu ele pentru atenția oamenilor. Cu cât succes sau insucces – nu se știe.

 

Este destul de clar că pentru a avea ceva influență, e nevoie atât de creșterea capacității tehnice de a face filme video, cât de creștere a capacității de promovare a acestora. Și toate acestea având la dispoziție bugete infinitezimale în comparație cu cele investite în crearea și promovarea realizărilor non-eco. Cam asta este evaluarea realistă a poziționării noastre în lumea virtuală la momentul actual. Ceva marginal sau ultramarginal. Ceva despre ce ai zice că aproape nu există.

 

© dr. Peter Lengyel

 

Acest articol a fost publicat în Carpatii Meridionali, Filmare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s