DaVinci Resolve

DaVinci Resolve 16 îmi dă senzația aceea rară de perfecțiune. Când totul este mai bun decât sperai… în domeniul care te interesează; când se potrivește la fix cu visele și speranțele tale, doar că le depășește uneori. Așa e când pui mâna prima dată pe un aparat foto Nikon profesional, sau când dai o tură cu un Land Rover Defender 110… sau un Mercedes G Class. Sau când zbori cu o dronă DJI Inspire.

 

Nu mă miră deloc că la Oscarurile din 2019, dintre cele 8 filme din categoria best pictures, 5 au fost create inclusiv prin utilizarea de echipamente Blackmagic Design și/ sau softul acestei firme, DaVinci Resolve; printre cele 5 se află și filmul care a câștigat locul 1 în categoria cea mai bună imagine. Este relevant și faptul că în 2018, versiunea mai veche DaVinci Resolve (15) a primit de la Hollywood Professional Association (HPA) distincția Engineering Excellence Awards. Se simte…

 

Am stat în fața calculatorului până la 5 dimineața. Încercând modul în care funcționează DaVici Resolve 16 am impresia că în sfârșit se vede destul de liber calea acceptabilă pentru a realiza editare video. E nevoie de foarte multă dedicare, dar măcar ai senzația că e destul de structurat, destul de intuitiv și destul de profesionist pentru a exista speranța că pe aici se poate progresa. Probabil că cele mai importante elemente pentru a avea implicare serioasă în ceva proiect sunt 1. dorința, 2. timpul/ energia, 3. fericirea să vezi că se poate face realist cu resursele existente. E destul să lipsească un element, și e gata.

 

Deci, cumva există acum senzația că e liber, că e lumina verde, că dacă dedici destul timp și energie, cu acest soft se poate trece prin turbulențe – dincolo de care pot exista producții video pe care să le consideri asumabile. E ca un fel de mlaștină prin care vezi niște puncte solide, care să te ajute să treci dincolo.

 

Cum se poate începe editarea video. Evident, cu cele mai simple proceduri. Să vezi cum se poate încărca o filmare, cum se decupează zona sau zonele care vrei să le păstrezi. Cum se exportă rezultatul.

 

Apoi, se poate trece la primele elemente mai speciale. Spre exemplu, ai o filmare curată, în sensul că au fost îndepăratate de la capete elementele parazitare, care nu au sens. O variantă este să lași totul natural, așa cum a fost filmarea. Dar la chestii mai lungi, trase din dronă, poate să fie plictisitor când trece peste pădure, și ai timp să numeri toți arborii. Varianta simplă este să comprimi uniform totul, să îi crești viteza. Dar poate că asta nu e cea mai favorabilă soluție. Așa că se poate pune problema ca anumite părți din filmarea respectivă să fie lăsate la viteza lor naturală, altele să fie comprimate, să le crească viteaza. Poți să împarți filmarea în cauză pe mai multe sectoare, fiecare cu viteza adecvată. Și poți face ca trecerea dintre sectoare, deci schimbarea vitezei, să fie mai lină… fără să apară o abordare sacadată, bruscată.

 

Poate că de multe ori nu e necesar să ai astfel de intervenții – schimbarea vitezei pe sectoare, dar e important să ai capacitatea tehnică de a o face atunci când simți că asta ar putea să fie soluția.

 

https://www.youtube.com/watch?v=n7lXiPCHaHI&t=314s

How to Speed Ramp in DaVinci Resolve

 

Cele mai multe intervenții de editare niciodată nu o să fie percepute de către cei care se uită la film… doar o să apară senzația că e ceva banal sau e ceva interesant, captivant.

 

© dr. Peter Lengyel

 

PS. Îi povesteam unui prieten ce fericire enormă este să poți trece de o zonă problematică. Așa era pentru mine editarea de film. Să încerci tot felul de variante, care mai de care mai imposibile. E ca un fel e vale mocirloasă, plină de adâncituri cu nămoluri putrede, garduri, spini, capcane de orice fel… un teren minat dincolo de care se vede un peisaj idilic. E o senzație superbă să găsești calea să treci dincolo de problemele tehnice, acolo unde doreai să ajungi – să poți să te preocupi de partea artistică a filmelor.

 

PS2. Intenția mea este să completez acest text cu pașii care pot duce către o editare decentă a materialelor video. Asta gradual, poate în 2-3 luni.

 

Acest articol a fost publicat în Filmare. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Google

Comentezi folosind contul tău Google. Dezautentificare /  Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare /  Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare /  Schimbă )

Conectare la %s