Movavi Slideshow Maker

De mai multă vreme mă gândeam că am făcut multe imagini fotografice, dar ele sunt cumva prea statice. Si că ar putea să fie o variantă bună ca ele să fie combinate în ceva prezentări mai dinamice, nu simple serii de poze. Și ar trebui să existe treceri adecvate între imaginile succesive, și ar trebui să existe un fond sonor, muzică, sunete din natură, poate cuvinte… astfel încât din baza de imagini să se poată face un fel de clip-uri. Acum am cumpărat și instalat softul numit Movavi Slideshow Maker… dar o să fie o distracție bună până ajung să îl controlez bine, aproape instinctiv. O să vedem ce rezultă din asta.

 

Am experimentat azi cum funcționează splendoarea asta de soft. Ceea ce îmi place la el este că nu e nici prea complicat, adică nu are un milion de funcții pe care niciodată nu o să le folosești, și nici meniuri prea stufoase în care ai toate șansele să te pierzi dacă nu vrei să îți aloci restul vieții pentru studierea lui – dar nu e nici prea simplu, ca ceva tâmp, făcut special pentru complet-idioți. Adică, e bine calibrat. Are ceea ce eu am nevoie, e intuitiv și plăcut. Am experimentat încărcarea folderelor cu imagini, să văd în ce ordine le pune, cum percepe numerotarea lor; apoi, cum se poate face trecerea de la o imagine la alta… există vreo 60 de variante de trecere; am văzut cum se face setarea perioadei cât să fie vizibilă fiecare imagine în parte. Am experimentat variatele formate de text care să apară suprapuse peste imagini. Am încărcat fișier de sunet, am văzut cum îl poți tăia la dimensiune, cum se poate muta ici-acolo, cum se fac mai multe benzi de sunet șamd. Se pot include și filmulețe în mișcare în aceste prezentări multimedia, se poate înregistra și voiceover… dar asta încă nu am încercat… și nici nu cred că aș lăsa să fie la nivelul de performanțe ale unui laptop. Ca experiment am exportat un film sau slideshow sau ce o fi acesta… din imagini, treceri între ele, texte suprapuse, bandă de sunet; evident că a fost șters, că scopul lui nu era să rămână… a fost doar o încercare să vedem ce poate să facă tehnic acest soft. De acum urmează partea mai fină, să vezi ce imagini merită să fie incluse, ce treceri să fie între ele, cât de lung să persiste pe ecran fiecare imagine în parte, ce cuvinte merită să apară și în ce formate, cum se combină toată suita de imagini cu ritmul muzicii, ce muzică poți include… ceva care nu iese cu scandal pe drepturi de autor (adică de preferat ceva înregistrat de tine, cu acordul celui care interpretează). Rezultă în final un clip care poate să fie un kitsch perfect, sau ceva plăcut… sau ceva intermediar?

 

© dr. Peter Lengyel

Acest articol a fost publicat în Fotografiere. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

