Cetatea Enisala – Dobrogea

Doar de 3 ori am făcut fotografii cu această entitate… deși am trecut pe aici de multe zeci de ori. În septembrie 2016 erau lumini frumoase și nori fotogenici, așa că am oprit lângă ea preț de câteva minute. Odată am zburat în jurul cetății cu un avion ultra-ușor; deși condițiile de lumină nu erau prea perfecte, am făcut câteva imagini… cât a fost posibil. Cândva în trecutul mai îndepărtat, pe vremea când cetatea era doar o romantică ruină părăsită pe vârful unei culmi bolovănoase, am fotografiat zidurile așa cum îmi plăceau mie, fără actualele “restaurări” de toată jena, kitschuri și falsificări care mai de care mai aberante: fără parcare amenajată, barieră și casă de bilete. Din punctul meu de vedere, a fost mult mai frumos locul acesta când erau doar bolovanii și zidurile ruinate, amintirea fortificației ridicate de bizantini și genovezi prin secolul 13.

dsc_3049dsc_3052dsc_3055dsc_3061dsc_3070dsc_3077dsc_3083dsc_3086

 

dsc_9496

© dr. Peter Lengyel

PS. Mai multe imagini cu Dobrogea și litoralul privite din avion se pot vedea la:

https://peterlengyel.wordpress.com/2011/07/23/zbor-peste-dobrogea/

Acest articol a fost publicat în Dobrogea si Delta Dunarii. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

Lasă un răspuns

