Cheile Cibinului

Cheile Cibinului se află în Munții Cindrel din Carpații Meridionali, în bazinul Oltului… spre Mărginimea Sibiului; cheile au cca 2 km lungime și sunt pe un afluent al râului Cibin, numit Râul Mare. Aceste chei sunt formate în rocile dure ale șisturilor cristaline: versanți depășesc 200 metri diferență de nivel, existând zone cu stâncării care apar la suprafață sub forma unor pereți verticali, piscuri, bolovani uriași, grohotișuri etc. Peisajul este acoperit masiv de pădure, mai cu seamă păduri de fag, iar în zonele mai răcoroase fag în amestec cu molid. Pe trunchiurile arborilor se pot vedea diferite specii de licheni și mușchi, ceea ce crește impresia de sălbăticie… și oferă detalii fotogenice. Valea este îngustată în unele zone la doar 10-15 m: acestea sunt locurile mai sălbatice, unde stâncile mărginesc apele care coboară înspumate printre bolovani. În general, există multe sectoare cu repezișuri și mici cascade, unde apele devin albe. Totuși, în ansamblul lor, spectaculozitatea acestor chei este moderată, cel puțin în comparație cu marile chei din alte zone ale Carpaților. Dar merită făcută o vizită, o liniștită plimbare de toamnă, admirând culorile frunzelor galben-roșiatice, urmărind pițigoii sau ciocănitorile… inspirând aerul proaspăt al zilelor de octombrie.

work in progress

© dr. Peter Lengyel

Acest articol a fost publicat în Carpatii Meridionali. Pune un semn de carte cu legătura permanentă.

10 răspunsuri la Cheile Cibinului

  1. Ionescu Dan spune:

    Frumos. Am fost si eu toamna trecuta in chei, intr-adevar nu sunt spectaculoase, dar au ceva zone salbatice. Drumul insa te incearca, mai ales daca este seceta. Praful iti intra peste tot.

  2. Cristiana Uzuna spune:

    Reblogged this on CRISTIANA UZUNA.

  3. Toncean Florin spune:

    Peter, draghe
    cand ai timp sa umbli , sa scri ; esti foarte eficient . Parerea mea este ca se va crea , cu timpul un nucleu de oameni responsabili pt natura. Numai bine si fi perseverent. florin toncean

    • peterlengyel spune:

      Ai amintit candva de Rapa Rosie. Am fost cateva ore pe acolo, o seara de toamna 2011, dar au fost luminile cam jalnice, asa ca am zis ca poate altadata🙂. Chiar ca este un loc splendid din punct de vedere peisagistic.

  4. Repet propunerea mea mai veche: fa o expozitie itineranta cu o perzentare de imagini din natura prin cat mai multe localitati, unde colegii de la Conservarea biodiversitatii, anuntati din timp, sa iti adune cat mai multi oameni ca sa vada ce este adevarata natura. Ar fi cea mai buna propaganda pentru lupta noastra.
    Intrarea libera.
    Eu cred ca se poate. Prea ai fotografii frumoase de oriunde ai fost.

    Stoica Godeanu

  5. Stefania spune:

    Felicitari sincere si va multumesc!🙂

  6. Pingback: Plăcerea de a fotografia în Natură | TOTB.ro - Think Outside the Box

  7. Zona este frumoasa, am fost si noi, eu cu un prieten care este profesor si cu o trupa de copii.
    Am vazut si eu Cheile Cibinului si Cheile Madei cu ocazia aia. Noi suntem din Deva. Cred ca primavara trecuta am fost, sau au trecut deja 2 ani, nu mai tin minte exact. Oricum zona merita vizitata. Pozele mele nu se ridica la inaltimea celor de pe acest site, oricum sunt destul de bune (intentionez sa-mi cumpar unul performant, cu care sper sa surprind frumusetea locurilor pe unde ajung – avem o tara frumoasa si e chiar pacat sa nu ai un aparat foto performant🙂 ). Si eu vreau sa realizez un articol despre acestei chei.
    Si prin zona aia se taie (sau ma insel eu) ? Ca (si) prin zonele noastre se taie intr-o veselie.

  8. Andreea B spune:

    faine fotografiile, imi plac detaliile surprinse…
    pacat ca n-ai pus si o poza chiar cu Cheile… sa mi le aduc si eu aminte, ca n-am mai fost demult😦

    • peterlengyel spune:

      In perioada cat am stat pe acolo, cam astea erau aspectele care pareau mau interesante, iluminate la un mod rezonabil… dar ma gandesc sa mai trec pe acolo candva si sa mai fotografiez ce se poate.🙂

Lasă un răspuns

